Mandalskameratene – Hinna 1-2

Scoringer av Mats Dale Valvatne x 2

Vi reiste til Sørlandet etter en dårlig generalprøve mot Viking 2.

Nå var det serieåpning, gress og restene av «orkanen Dave»

En solid og «voksent» gjennomført kamp, der en god start og 3 poeng var det absolutt viktigste.

Viktig og kjekt for fortsettelsen.

Nå er vi for alvor igang.

I tillegg til masse gode og spennende ungdomskamper, har vi også disse seniorkampene denne uka:

Mandag 6/4

MK – Hinna A 1-2

Hinna B – Bogafjell 2-5 (damer 4. div.) 2 mål av Mille Haukalid.

Tirsdag 7/4

Hinna B – Bjerkreim 5.div.

Hinna Arena kl. 20.00

Torsdag 9/4

Damer A – Vidar (3.div)

Hinna Arena kl. 20.00

Søndag 12/4

NM G19 Hinna – Djerv 1919 kl. 15.00 på Hinna Arena.

Mandag 13/4

Hinna A – Stabæk 2 (3.div.)

Hinna Arena kl. 16.00!!!

Damelaget har allerede spilt sin første seriekamp og herrene spiller sin første kamp på mandag 6. april borte mot Mandalskameratene – Vi trenger din støtte og ønsker at du blir med i årets Scoringsklubb!

Støttespillerne i Scoringsklubben bidrar til at Hinna Fotball kan ha konkurransedyktige lag i 3.divisjon for både Damer og Herrer.

I 2026 har vi ambisjoner om å gjøre det bra ute på banen og håper at du vil være med på moroa
– bli medlem av scoringsklubben!

Alle medlemmer i scoringsklubben får en kaffekopp som gir gratis kaffe i kiosken og det vil i løpet av sesongen være 4 trekninger av kule premier.

Fakturering i to omganger: en etter halvspilt sesong (sommerpausen) og en etter sesongslutt.

Tusen takk for at du støtter Hinna Fotball ved å bli med i Scoringsklubben!

En lang og varierende vinteroppkjøring nærmer seg slutten. Søndag er det generalprøve mot Viking 2 på Hinna Arena kl. 18.00

Vi har fått noen ord fra coach Fredrik..

«Hinna A herrer har lagt bak seg en god oppkjøringsperiode med mye trening og totalt sju treningskamper.

Vi har også tatt oss videre i NM-kvalifiseringen, der vi møter Hana i neste runde.

Før alvoret starter, gjenstår én treningskamp mot Viking 2 på søndag, før sesongåpningen 2. påskedag borte mot Mandalskameratene.

Oppkjøringen har vært preget av en del skader, noe som har gjort at vi har måttet rullere mye på laget i kampene. Samtidig har det gitt mange spillere verdifull spilletid og muligheten til å vise seg frem. Nå begynner ting å sette seg mer, og det er positivt at flere spillere er tilbake fra skade.

Troppen består av 24 utespillere og 4 keepere, og vi har allerede sett at vi er avhengige av hele gruppen gjennom en lang sesong.

Vi har også gjennomført en treningshelg med fokus på konkurranser og felles målsettinger.

Laget er samstemt om at vi skal jobbe hardt for å være konkurransedyktige i alle kamper og hevde oss gjennom sesongen. I tillegg har vi et mål om å ta oss til 1. runde i NM til høsten.

Nå venter en siste treningskamp og en kort treningsuke før spillerne får noen fridager i påsken. Deretter samles vi igjen for å gjøre de siste forberedelsene inn mot seriestarten.

Vi gleder oss til fortsettelsen!

Hilsen Fredrik, Vebjørn, Erik, Sverre og Jone»

Etter en lang og kald vinter er det endelig seriestart for 3. divisjon og Hinna damer!

Vi er noe skadeplaget, men mønstrer en god tropp til vårens første kamp mot Åkra/Kopervik/Vedavåg.

Både Åkra, Kopervik og Vedavåg er lag vi har gjort det ganske bra mot de siste årene. Nå blir det spennende å se hvor bra dette samarbeidsprosjektet er.

Vi setter oss i bussen 15:30. Kampstart 19:00! Følg oss på @hinnadamer!

Idag, onsdag 25/3, er det seriestart for Hinna damer rekrutt i 4. divisjon. Vi starter borte mot nabo Vaulen.

Vaulen har endelig klart å stable et solid damelag på beina. Det virker som om primus motor for damefotball i Vaulen, Petter Hamre, har truffet på et opplegg her.

På papiret er nok Hinna favoritter. Men dette er et lokaloppgjør. Gammel prestisje, som dessverre aktørene på banen er for unge til å kjenne på kroppen. Men «el Quinnico» er det uansett.

Kl. 20:00 på Kabalbanen, står Michael Løining, Øyvind Østensen, Ørjan Kalberg, Thor Atle Normann og Kjell Steinar Haukelid klare til å mane jentene til festfotball og 3 poeng.

____________________________________________________________

Hinna 3 / Sørmarkå starter også idag. Borte mot Tjensvoll. kl. 18.30 på Sørmarkå Kunstgress.

Dette laget er et samarbeidslag vi startet i 2025. Sørmarka hadde litt få spillere. Vi hadde en del overårige spillere som ikke ville trene nok til rekrutt. Da ble dette en god løsning.

Markå har 2 treninger i uka. Den ene sammen med Hinna rekrutt.

Til dagens Seriekamp er følgende «Hinnagutter» aktuelle: Håkon Vassøy Nilsen (05), Casper Schou Andreassen (03) , Sander Bergevik (05) , Ådne Palko Vadla (05) , Nicolai Solberg Sørli (05), Kristian Boganes (90) , Aryan Darwish (05), Oliver Bjerga (07) og Henrik Oftebro Enge (05) aktuelle. Alle disse har spilt barne og/eller ungdomsfotball i Hinna.

_________________________________________________________________________________________________

Jenter 15 serieåpner idag. Borte mot Viking. Disse er dette året påmeldt i J17-serien. Etter spill i J15 klassen, nivå 1, i vinterserien – ble det anbefalt av kretsen å melde opp ett nivå. Målforskjell 34-0 i vinterserien. Det er viktigere med jevnbyrdig motstand.

_________________________________________________________________________________________________

Damer A

Damer A spiller sin første seriekamp torsdag. Borte mot samarbeidslaget: Åkra/Kopervik/Vedavåg på kunstgress Nord på Åkra. Klokken 19.00.

Både Åkra, Kopervik og Vedavåg er lag vi har gjort det ganske bra mot de siste årene. Nå blir det spennende å se hvor bra dette samarbeidsprosjektet er.

Selv har vi vært litt varierende i treningskampene. Vi spiller ofte bra. Men sliter litt med effektiviteten. Og når vi først er effektive er vi veldig effektive. Så dersom vi får porsjonert dette ut til å være relativt effektive hver gang – så kan det bli en veldig bra sesong.

Tommie Wilhelmsen, Pål Matland, Martin Mildestveit og Michael Mæle gleder seg iallefall skikkelig til å få jentene skikkelig igang.

_______________________________________________________________________

Hinna B – 5. divisjon starter på fredag.

Hinna 2 – Sokndal A kl. 18.00 på Hinna Arena.

Mikal Aga-Mæle, Nilsi Aarrestad og Simen Inderhaug, er da klare for å lose rekruttene våre til årets 3 første, av veldig mange poeng. Forhåpentligvis. Laget vil være en blanding av spillere fra A-stallen og rekruttgruppa. Aldersspenn 17-36 år.

Ei helsing ifrå Anders Veibust i NFF Rogaland krins.

«Vi arrangerer NFF Keepertrener B i jåttåvågen 17.+19.april. Med andre ord lett tilgjengelig for trenerne i Hinna. Relevant for både lagstrenere og keepertrenere i ungdsomsfotballen og seniorfotballen. 

Om dei mangler deler av C-lisensen så er det ok, så lenge dei har tatt litt og er i gang.«

NFF Keepertrener B-lisens i Stavanger 17.+19.april – Norges Fotballforbund

Påskeferien står for dør. Vi har åpent for påmeldte fra 08.00-16.00

PåskeCamp og FFOpen House. Samt FFO Toppspillerskole

For alle barn fra 2. til 7.klasse.

Påmelding her:

Alternativ:

PÅSKECAMP*

08.00-08:30 Registrering,  Lek, egentrening, tegning etc.

0830-0915 : Fysisk treningsøkt.

09:15-10:00: Registrering,  Lek, egentrening, tegning etc.

10.00-11.30  Teknisk trening. Basisferdigheter. teknikk, pasninger, avslutninger etc.

11.30-12.30 Spisepause. Vi serverer et enkelt måltid.

12.30-14.00 MiniVM. Vi deler inn i jevne lag etter alder og nivå.

1405-1425 : Fruktmåltid. De som skal ha 4 økter får fylt på lagrene sine.

1440-1515 : Restitusjonsleker.

14.00-16.00 Lek, egentrening, tegning etc.

16.00  Dørene stenges.

Pris; Kr. 750,-  Eller kr. 300,- pr. dag.

————————————————————————————————————-

FFOpen House*

08.00-10.00  Lek, egentrening, tegning etc.

10.00-11.30  Teknisk trening. Basisferdigheter. teknikk, pasninger, avslutninger etc.

11.30-12.30 Spisepause. Vi serverer et enkelt måltid.

12.30-14.00 MiniVM. Vi deler inn i jevne lag etter alder og nivå.

14.00-16.00 Lek, egentrening, tegning etc.

16.00  Dørene stenges.

Pris; Kr. 200,-  Eller kr. 80,- pr. dag.

———————————————————————————————————–

FFO PåskeCamp

Samme som påskecamp, men rabattert for dem som går på FFO/AFO

Pris kr. 500,- eller 200,- pr. dag.

* FFOpen House for dem som går minimum 3 dager i uka på FFO/AFO er gratis.

Fredags ettermiddag/kveld tar herrer A, den lange turen til Vaulen. Her er det i tillegg til prestisje, avansement i Norgesmesterskapet å kjempe om.

Fredag 18.30 på Vaulenbanen. Vaulen spiller nå i 5. divisjon. Vi i 3. div. Men Cup er Cup. Ballen er rund. Og lokaloppgjør er lokaloppgjør. Her kan alt skje. Vi anbefaler at du stiller på Kabalbanen og får med deg dramaet.

Lørdag drar G19 til Haugesund for å spille mot Nord. Avspark 14.00. Dette er også Norgesmesterskapet. Men da selvsagt i G19-klassen. Antar at vi ikke får like mange tilreisende supportere med oss her. Men gruppa gleder seg stort til å imponere, og ta seg videre.

J15 spiller også NM på lørdag. Hjemme på Hinna kl. 12.00. Her kan det være kjekt å få med seg noe av det beste i J15-klassen i Norge.

Damenes kamp i RogalandsCupen mot Staal på fredag, er dessverre utsatt.

Det ble en relativt rolig og fin gjennomføring av klubbens høyeste organ. Årsmøtet ble stødig ledet, som vanlig av dirigent Torbjørn Hinna.

Årsmøtet er altså klubbens øverste organ hvor alle de store sakene avgjøres, og det er medlemmene våre som bestemmer. Noen medlemmer stiller fysisk og er med i selve prosessen, men de aller fleste sitter hjemme. Noen er nok ikke klar over at de kan være med å påvirke, andre forventer at de som stiller fikser biffen for dem, og mange har simpelthen ikke verken tid eller lyst.

Så over til selve møtet. La oss fatte oss i korthet.

Alle saker ble enstemmig vedtatt, inkludert innmeldt sak om å skrenke inn styret fra dagens 8 medlemmer + vara, til 5 medlemmer + vara.

Regnskap OK, budsjett OK, og alt igrunnen godt.

Heldigvis ble det lagt inn en del kommentarer på mange av sakene. Gode innspill. Og det er jo kjekt når en såpass engasjert gjeng møtes, at det er takhøyde for litt utbroderinger og andre innspill.

Nytt styre blir som følger:

Leder – Richard Bjerga

Nestleder – Kristian Valheim

Medlem – Knut Hals

Medlem – Helene Sæverås

Medlem – Malin Haug (ny)

Vara – styret har fått mandat til å selv finne vara.

Ut av styret, og tusen takk for bidragene:

Vibeke Ekornes (nestleder)

Thomas Søndenaa (ungdomsleder)

Thomas blir forøvrig med videre i en ny rolle. Vi gjenåpner Sportslig Utvalg etter noen års pause hvor Thomas har sagt ja til å lede utvalget. Dersom noen i klubben er interessert i å være med og stake ut kursen for klubbens sportslige vei videre, er det bare å ta kontakt. Vi behøver noen flere positive bidragsytere (kanskje er det enda lettere om dere tipser klubben om gode navn – da ikke alle tør ta steget uten et lite puff).

Litt flere bilder fra møtet finner dere på FB og Instagram.

Det ønskes velkommen til årsmøte i Jåtunsalen på klubbhuset tirsdag 17. mars klokken 18.00.

For å ha stemmerett må man ha mins fylt 15 år, og hatt gyldig/betalt medlemskap i minimum 1 måned og samtidig oppfylle medlemsforpliktelsene, jf. NIFs lov § 2-5. Ingen kan møte eller avgi stemme ved fullmakt, jf. NIFs lov § 2-9.  Yngre medlemmer har møte- og forslagsrett.

Saksliste og saksdokumenter under:

Første fil: Årsberetning med saksliste og regnskap.

Andre fil: Saksdokumenter til øvrige saker:

Sak 6: Forslag til ny sammensetning av styret

Sak 7: Fastsette medlemskontingent

Sak 8: Vedta klubbens budsjett for 2025

Sak 9: Behandle klubbens organisasjonsplan

Hjertelig velkommen til Årsmøte!

Bli medlem!

Lyst til å spille fotball med oss på Hinna? Meld deg inn i dag!

Innmeldingsskjema Mer informasjon

Meld deg på nyhetsbrev

Få med deg siste nytt fra Hinna Fotball ved å abonnere på vårt nyhetsbrev!

Velg liste(r) ↴

[jr_instagram id="3"]

Design og utvikling av:

Ensign