Salgsvilkår
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt skriftlig avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
2. Partene
Selger er Hinna Fotball, Ordfører Tveteraas gate 20, 4020 Stavanger, marked@hinnafk.no, organisasjonsnummer , og betegnes i det følgende som selger.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper.
3. Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader slik at kjøper har full forutberegnelighet.
Prisene som er oppgitt er i norske kroner og inkludert eventuell mva.
Selger kan uten endre billettpris uten at det gis tilbakevirkende kraft for allerede solgte billetter for samme kamp eller arrangement.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
For å gjennomføre et kjøp må kjøper legge inn et gyldig mobilnummer, og en gyldig e-post adresse dersom kjøper ønsker billett tilsendt på mail. Gjennom å legge inn mobilnummer kan kjøpers kjøp administreres, og selger kan yte effektiv kundeservice, samt sende billetter og kvittering for kjøpet.
Kjøper må også ha en gyldig konto hos vår betalingsformidler ViPPS.
Kundens personopplysninger blir behandlet i tråd med det til enhver tid gjeldende regelverk for behandling av personopplysninger. Mer om dette finnes i klubbens personvernerklæring som ligger på web og i appen.
5. Abonnement
Ved kjøp av produkter som et abonnement vil man kunne avslutte abonnementet etter at abonnementets bindingstid har gått ut. Du kan avslutte abonnementet via Vipps eller kontakte klubben direkte marked@hinnafk.no Bindingstiden vises i bestillingen som “minstepris” som det antall måneder abonnementet varer ganger månedsprisen.
6. Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Varen sendes direkte etter bekreftet kjøp hos ViPPS, forutsatt at betalingsmiddel er gyldig.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samtidig som billetten kjøpes.
Alle kjøp og betalinger håndteres av betalingsformidleren som opptrer som databehandler på vegne av klubben.
Klubben aksepterer de betalingskort og betalingsformer som tilbys av ViPPS.
7. Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt billetten(e). Billettene er overtatt i det øyeblikket kjøper har mottatt billetten(e) på e-post-adressen som er registrert i forbindelse med kjøpet, sendt til det oppgitte mobilnummeret, eller kjøper har lastet ned pdf-fil for utskrift.
I klubbens app og nettsalg skjer utsendelse av billetter elektronisk umiddelbart etter bekreftet kjøp.
Billettene ligger elektronisk på din profil og kvittering blir levert til din e-post adresse i PDF-format.
8. Angrerett
I tråd med angrerettloven § 22 tilbyr ikke klubben angrerett ved kjøp hvor det er fastsatt en gyldighetsperiode for når tjenesten kan benyttes (sesongkort), og denne har begynt å løpe.
9.Klubbens ansvar
Nettbutikken og appen vil normalt være tilgjengelig og fungere uten feil eller mangler. Klubbens nettbutikk og app er imidlertid avhengig av flere systemer for å fungere optimalt. For eksempel kan billettkjøp mellom 02:00 og 05:00 være utilgjengelig på grunn av vedlikehold.
Klubben er ikke ansvarlig for direkte eller indirekte tap som kjøper eller noen andre påføres i forbindelse med bruk eller at klubbens nettbutikk ikke kan benyttes som forutsatt.
10. Kundens ansvar
Kjøper er ansvarlig for å kjøpe korrekt billett i samsvar med de krav vi har for hver billettkategori, herunder riktig alderskategori, ledsagerbevis, etc., samt å medbringe nødvendig dokumentasjon på rett til kjøp i en gitt kategori.
Kjøper er ansvarlig for å oppgi korrekte opplysninger.
Kjøper er ansvarlig for å benytte et gyldig betalingsmiddel.
Ved bruk av mobil enhet er kjøper ansvarlig for at enheten er tilgjengelig, skjermen leselig, og at enheten har tilstrekkelig batteri for fremvisning av billett til klubbens kontrollører ved innslippsslusene.